مردم به آن هایی که درد مستضعفین را می دانند رای دهند

مردم به آن هایی که درد مستضعفین را می دانند رای دهند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف یک مسئله شرعی است و ایات و روایات بسیاری در باب این فریضه وجود دارد به طوری که در اهمیت و فضیلت ایام بیض اینطور نقل شده که یک روز روزه گرفتن در این ایام ثواب یکسال عبادت را در نزد خداوند متعال دارد.
وی ضمن برشمردن فضایل ان حضرت حضرت علی(ع) را صدای عدالت و انسانیت عنوان کرد و گفت: بهترین الگو و سرمش برای جامعه امیرالمونین(ع) است.
وی ضمن تبریک روز پدر نیز اظهار داست: انتخاب روز ولادت حضرت علی به این عنوان انتخاب نیک و بجایی است چراکه بر اساس روایات و طبق متون دینی ولادت ان حضرت به عنوان روز پدر نامگذاری شده است.
امام جمعه ارومیه افزود: لذا بر همگان وظیفه است در خدمت و احترام پدران خود باشند با افتخار دست پدر و مادر خود را ببوسند.
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در بخش دیگر سخنان خود گفت: دشمنی دشمنان و دشمن شناسی از موضوعات بسیار مهمی است که نبایستی هیچگاه در جامعه فراموش شود.
وی تصریح کرد: یک عده دائما در تلاش هستند که دشمنان را دوست و جنایات آن ها را نیز از یاد ببرند.
وی امریکا را در راس این دشمنان عنوان کرد و افزود: اخیرا نیز مشاهده کردید که چگونه به دستور رییس جمهور امریکا دستور حمله به سوریه صادر و بسیاری از انسان های بیگناه به خاک و خون کشیده شده اند.
وی توحش و وحشیت این جنایتکاران را در اوج اعلا دانست و گفت: بنابراین ما باید مسله بصیرت و دشمن شناسی را هیچگاه فراموش نکنیم.
امام جمعه ارومیه افزود: ایام انتخابات نیز نزدیک است و همه دنیا و ستمگران چشم به نابودی و از بین بردن ملت ایران دوخته اند.
وی تصریح کرد: معیار و موازین انتخاب افراد باید بر اساس موازین دین باشد که این موازین و معیارها نیز توسط مقام معظم رهبری به صورت شفاف تبیین شده است.
وی خطاب به کاندیداها نیز گفت: همان طوری که هفته گذشته نیز مطرح شد هر فردی که پا در این عرصه می گذارد باید بخاطر خدا باشد نه بر اساس هوای نفس بخواهد وارد این عرصه شود.
وی گفت: بنابراین کاندیداها و طرفداران از دروغ و بهتان به یکدیگر پرهیز کنند چراکه طبق روایات که از اهل بیت(ع) نقل شده است خداوند متعال هرکسی را که به فرد مومن بهتان بزند در قیامت روی آتش می سوزاند.
امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: البته در رسانه ها نیز برخی ها هستند که بر اساس تحلیل و گمانه زنی های خود با ابروی مردم بازی می کنند که این افراد نیز باید فردای قیامت نزد خدا پاسخگو باشند.
وی گفت: مردم سعی کنند به آن هایی که درد دین و مستضعفین را می دانند رای دهند نه آنهایی که از اشرافی هستند و جماعت دور و بر خود را برای خود عزت می دانند.

انتهای پیام/