ارومیه ارث پدر چه کسی است؟!

ارومیه ارث پدر چه کسی است؟!

فضای سیاسی ارومیه پس از چند ماه آرامش بار دیگر وارد فضای انتخاباتی شده است. انتخابات سال گذشته مجلس در ارومیه را به جرات می توان یکی از پرحاشیه ترین انتخابات های تاریخ شهر قلمداد کرد. حجم تخریب ها که بواسطه گسترش شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای پیام رسان شکل مضاعفی به خود گرفته بود، مرزهای بی اخلاقی را در ارومیه جابجا کرد و انسجام سیاسیون را بیش از پیش مورد لطمه قرار داد.

اکنون پس از گذشت نزدیک به یکسال و نزدیک شدن به انتخابات شورای شهر بار دیگر بی اخلاقی ها با شدت بیشتری از سر گرفته شده است.

بخش عمده ای از انرژی کاندیداها و حامیانشان صرف تخریب و بدنام کردن رقیب می شود و حتی در مورادی افراد بیش از معرفی کارنامه و برنامه های خود به اعلام نقاط ضعف سایر کاندیداها می پردازند.

همزمان با این چالش ها در اخبار می خوانیم ارومیه از نظر شاخص های توسعه در وضع خوبی به سر نمی برد و از نظر فقر، بیکاری، سواد و بهداشت جزو آخرین های کشور هستیم.

منافع مردم در دعواهای سیاسیون به فراموشی سپرده شده و سیاست بازان به جای مسابقه در خدمت رسانی به مردم در تخریب وجهه یکدیگر مسابقه گذاشته اند.

اگر میزان زننده بودن و شرم آور بودن منازعات قدرت و جنگ های سیاسی در ارومیه از جنگ داخلی در یک کشور جنگ زده که نیاز به ساخت و ساز و ترمیم آسیب ها دارد بیشتر نباشد قطعا کمتر هم نیست.

شاید بهتر است بگوییم کسانی که این گونه تمام توان خود را صرف تخریب و بدگویی از سایر کاندیداها کرده اند ترامپ و کلینتون را به عنوان الگوی خود برگزیده اند نه شهدایی چون دیالمه را که پس از موفقیت در انتخابات چهره شان در هم رفت که “مسئولیت خوشحالی ندارد”!

در پایان بازخوانی این فرمایشات امام خمینی (ره) به منظور اتمام حجت با زرگرایان و دنیاطلبان را ضروری می دانیم:

آقایان می‌گویند، مسلمانها می‌گویند، خوب ما خون بچه‌هایمان [را] داده‌ایم، یک قبرستان اینجا پر است از جوانهای ما، قبرستانهای شهرستان پر از جوانهای ماست که در راه این مملکت و در راه این اسلام اینها کشته شده‌اند. حالا که اینها کشته شده‌اند، آقایان آمده‌اند از خارج و از داخل، با هم نشسته‌اند دعوا می‌کنند.

سر چه میراثی دعوا می‌کنید؟ میراث پدر کدامتان است؟ یک قدری آرام باشید. یک قدری توجه کنید به مسائل. هر وقت هر کدام صحبت [می‌] کنید به ضد دیگری نباشد که این خلاف آداب اسلام است، خلاف آداب مسلمین است، خلاف انسانیت است، خلاف مشی انبیا و مشی اولیاست. نکنید این کار را. یک قدری آرام باشید. یک قدری هوای نفس را کنار بگذارید، اشتهار را کنار بگذارید. تمام گرفتاریهای ما سر این هوای نفسی است که ما داریم. اعدا عدوّ (۱) انسان این نفْس انسان است که در بین جنبیه است. این اعدا عدوّ انسان است. یک قدری جلویش را بگیرید، یک قدر مهار کنید. (صحیفه امام خمینی جلد ۱۳ صفحه  ۸۰)

امام (ره) همچنان می فرمایند: اگرمکتب اسلام را حفظ بکنید مطمئن باشید که هیچ قدرتی به آنها آسیب نمی‌رساند. یکی از تعلیمات مکتب ما این است که با هم متفق باشیم. هرکسی برضد یکی دیگر بگوید ازمکتب خارج شده است و اصلا به درد ایران دیگر نمی‌خورد.

انتهای پیام/