ترویج و گسترش نوشت افزار ایرانی- اسلامی هدف اصلی موسسه پیام یاسین

ترویج و گسترش نوشت افزار ایرانی- اسلامی هدف اصلی موسسه پیام یاسین

دبیر موسسه پیام یاسین ارومیه در گفتگو با ندای ارومیه اظهار داشت: سبک زندگی ایرانی – اسلامی لزوما و صرفا با برگزاری همایش ها و سخنرانی ها ترویج نمی شود

یاسین شیخلو گفت: حدود صد سال پیش کشور های غربی و اروپایی نمادها، قهرمانان و سبک های زندگی بومی خود را از طریق کراکتر ها و انیمیشن ها برای نسل های آینده خود و جهان منتقل می کردند؛ چراکه فرهنگ کشور ما غنی و حیات بخش است و باید به نسل های جوان و نوجوان انتقال یابد.

وی با اشاره به اهداف موسسه یاسین و نمایشگاه ایران نوشت، بیان کرد: هدف خودمان را از اوایل ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی- اسلامی بنا نهادیم و بر اساس رسالت خود فرهنگ اصیل و سبک زندگی ایرانی- اسلامی را وارد نوشت افزار دانش آموزان ایرانی کردیم.

یاسین شیخلو، دبیرموسسه پیام یاسین اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ استان آذربایجان غربی، نوشت افزار ایرانی – اسلامی با رویکرد بومی یعنی نمادها، مفاخر، قهرمانان، شهدای انقلاب، مکان های تاریخی و دیدنی استان آذربایجان غربی را در نوشت افزار کودکان پیاده کردیم که الحمدالله با استقبال زیبایی مواجه شد.

دبیرموسسه پیام یاسین با تشکر و قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان و امام جمعه شهرستان ارومیه، بیان کرد: برای نخستین بار آیین رونمایی دفاتر ایرانی – اسلامی بومی استان آذربایجان غربی در نماز جمعه شهرستان ارومیه برگزار شد و امام جمعه شهرستان ارومیه در خطبه های نماز جمعه بر اهمیت نوشت افزار ایرانی تاکید کردند.

وی ادامه داد: برای سومین سال متوالی است که این نمایشگاه بصورت دائمی در شهرستان ارومیه به فعالیت خود ادامه میدهد؛ ما فعالیت های فرهنگی و نوشت افزار ایرانی- اسلامی خود را از یک غرفه سه در چهار آغاز کرده بودیم ما در آن بازه زمانی فقط در حوزه توزیع نوشت افزار های ایرانی فعالیت می کردیم و خدا را شاکریم که حدود سه سال است وارد بحث تولید و توزیع دفاتر بومی استان آذربایجان غربی شده ایم.

یاسین شیخلو خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰۰ نوع محصول در نمایشگاه دائمی ایران نوشت وجود دارد که بیش از ۳۰۰ طرح دفتر با رویکرد سبک زندگی ایرانی و اسلامی در این نمایشگاه درحال توزیع است؛ استفاده از نقوش ، طرح ها، پارچه ها، فرش های ایرانی، کارتون ها و انیمیشن های فیل شاه، پادشاهزاده روم، مل مل در جلد های دفاتر یکی از افتخارات جوانان ایرانی است.

یاسین شیخلو با اشاره به قهرمان عصرمان حاج قاسم سلمیانی ، گفت: طرح های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی از محصول های پر مخاطب و پر فروش حوزه نوشت افزار در این نمایشگاه است.

دبیرموسسه پیام یاسین ارومیه تاکید کرد: از مردم و مسئولان دعوت میکنم که در این نمایشگاه حضور یابند تا حقیقت درونی کودکان و نوجوانان را دریابند که بچه ها چگونه با عشق و اشتیاق به سمت عکس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و محسن حججی میروند این همان نماد و فرهنگ اصیل ایرانی است.

وی افزود: نوشت افزار ایرانی از لحاظ کیفیت، طرح و جنس نسبت به مشابه های خارجی بسیار عالی است اما در بحث قیمت ها تلاش شده است که مناسب تر باشد.

یاسین شیخلو با ابراز تاسف، گفت: متاسفانه میزان تولید دفاتر با محتوا و جلد های خارجی در کشورمان زیاد شده است یا به نوعی کتاب ها و دفاتر جنس ایرانی هستند ولی هویت و محتوای اصیل ایرانی را ندارند.

وی ادامه داد: اولین نمایشگاه جنگ نرم در شهرارومیه در حاشیه نمایشگاه دائمی ایران نوشت به نمایش گذاشته شده است.

یاسین شیخلو، دبیرموسسه پیام یاسین با اشاره به قهرمان ها و کارکتر های کارتونی و سینمایی کشور های غربی و اروپایی خاطر نشان کرد: کشور های اروپایی و غربی قهرمان های خیالی و پوشالی دارند اما ما قهرمان های واقعی همچون شهید قاسم سلیمانی، شهید باکری، شهید امینی، شهید حججی را داریم؛ متاسفانه آنها توانسته اند قهرمان های پوشالی خود را به جهان معرفی کنند اما ما حتی نتوانسته ایم قهرمان های واقعی خودمان را به جوانان و نسل آینده معرفی کنیم.

دبیرموسسه یاسین با بیان اینکه نیازی به حمایت مسئولان و مدیران نداریم، گفت: ما با مسئولان معامله نکرده ایم ما با شهداء معامله کرده ایم که تصویرشان را در جلد دفاتر چاپ، و به نسل آیندگان معرفی کنیم؛ چون با شهداء معامله کرده ایم این کار شکست نخورده است.

یاشین شیخلو گفت: فعالیت های فرهنگی را از سن یازده سالگی در سطح شهرستان ارومیه آغاز کردم و وقتی موسسه پیام یاسین ایجاد شد هدف خود را ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی قرار دادم.