مدارس باید رایگان در اختیار مردم قرار بگیرند اما مخالف مدارس غیرانتفاعی هم نیستم / کاهش کیفیت مدارس دولتی نسبت به غیردولتی رویکرد بسیار خطرناکی است

مدارس باید رایگان در اختیار مردم قرار بگیرند اما مخالف مدارس غیرانتفاعی هم نیستم / کاهش کیفیت مدارس دولتی نسبت به غیردولتی رویکرد بسیار خطرناکی است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برابر قانون اساسی مدارس باید رایگان در اختیار مردم قرار بگیرند ولی مخالف مدارس غیر انتقاعی هم نیستم.

حجت الاسلام ذاکر در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه اظهار کرد: برابر قانون اساسی امکان تحصیل رایگان باید برای مردم فراهم شود ولی این موضوع باعث نمی شود که مردم در مدارس غیرانتفاعی تحصیل نکنند.

وی افزود: روند کاهش کیفیت مدارس دولتی در برابر مدارس غیرانتفاعی، رویکرد بسیار خطرناکی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این انقلاب متعلق به محرومین و مستضعفین است و نباید رویه ای حاکم باشد که برخی والدین نتوانند فرزندانشان را به تحصیلات عالیه برسانند؛ بلکه مدارس دولتی وغیرانتفاعی باید به صورت برابر تقویت شوند.

ذاکر با اشاره به عوامل تضعیف مدارس دولتی و گسترش مدارس غیردولتی ابراز داشت: متاسفانه حق وحقوق معلمان از لحاظ دریافتی و منزلت و رتبه بندی و موارد دیگر، خوب ادا نمی شود، با این حال طبیعی است که مدارس غیر دولتی تقویت بشوند؛ همچنین به هر شخصی بدون در نظر گرفتن شرایط کافی مجوز راه اندازی مدارس غیر انتفاعی داده می شود که درخصوص این مورد آموزش وپرورش باید محتاطانه عمل کند.

وی در ادامه گفت: عدم به کار گیری افرادی که فارغ التحصیل رشته های مربوط به آموزش وپرورش هستند موجب شده این افراد به راه اندازی مدارس غیر دولتی اقدام کنند که یکی از عوامل گسترش این نوع از مدارس است.

وی با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس، وزارت آموزش وپرورش و مسئولین استانی برای اصلاح وضعیت مدارس اظهار کرد: آموزش وپرورش وزارت خانه است و از بودجه عمومی مردم ارتزاق می شود فلذا بازرسان و مسئولین استانی باید در امر نظارت نحوه تدریس و کیفیت تدریس فعال تر باشند.

ذاکر تصریح کرد: متاسفانه امروز مشکلات اقتصادی و مشکلات فرهنگی در مدارس موج می زند.

وی افزود: آموزش ها باید طبق مبانی دین و آداب و رسوم ملت باشد و فرهنگ غربی و سکولار در مدارس ریشه پیدا نکند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم مقابله با تعارض منافع در حوزه آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: طبیعتا بهتر است فردی که خود در عرصه ای ذینفع است، تصمیم ساز و قانونگذار آن عرصه نباشد.

انتهای پیام/