آمریکا در آینده اگر تجزیه نشود هم به یک کشور معمولی تبدیل می شود

آمریکا در آینده اگر تجزیه نشود هم به یک کشور معمولی تبدیل می شود

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی گفت: روند افول آمریکا از دهه های گذشته آغاز شده و امروز، این حقیقت به وضوح بر همگان روشن است.

سید محمود صفری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه اظهار کرد: سه دهه قبل، وقتی کسی از افول آمریکا صحبت می کرد، برای عموم مردم و حتی اکثر دولتمردان و کارشناسان در سطح جهان، امری قابل پذیرش نبود و تنها صاحبان بصیرت و همچنین برخی فیلسوفان و اندیشمندان داخل آن کشور، این موضوع را مطرح می کردند و می گفتند آمریکا در وضعیت دهه ۶۰ قرار دارد و با این روند، آینده تاریکی در انتظار او است.

وی افزود: مستی قدرت، دولتمردان آمریکایی را همواره در مسیری قرار داده که کشورشان را به سمت نابودی ببرند و امروز نتیجه انباشت این اشتباهات، آشکار شدن روال افول آن ها در جهان است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی تصریح کرد: برای مشاهده روند افول آمریکا، کافی است وضعیت این کشور دهه های اخیر را با وضعیت ۱۰۰ و ۱۵۰ سال اخیر مقایسه کنیم و البته آمریکایا این روزها در متزلزل ترین و ضعیف ترین شرایط چند دهه گذشته قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: طبیعی است که کاهش شدید قدرت و اقتدار آمریکا، در ژست ها و اظهارات رئیس جمهور این کشور دیده نشود، چرا که آن ها بخاطر خوی استکباری خود عادت کرده اند که به همه مسائل از موضع بالا نگاه کنند اما امروز حتی بسیاری از سیاسیون این کشور به وضعیت نامطلوبشان در عرصه های مختلف اقرار می کنند.

صفری در ادامه گفت: فقر و گرسنگی و بیکاری و همچنین انواع تبعیض ها از جمله تبعیض نژادی که مردم آمریکا را به ستوه آورده است، نشان دهنده ناکارآمدی نظم مستقر در آمریکاست.

وی تصریح کرد: کشوری که پایه آن بر اساس سرمایه داری و ظلم و نابرابری بنا شده است، امروز دارد به انتهای مسیر خود نزدیک می شود و در آینده، اگر ایالاتش تجزیه نشود هم، در سطح مناسبات بین المللی به کشوری معمولی تبدیل می شود که قدرت نقش آفرینی چندان موثری در مناسبات بین المللی نخواهد داشت.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: وقتی سخن از افول آمریکا، این شیطان بزرگ گفته می شود، مبنای این سخن سنت های الهی است و مومنین هیچ شک و تردیدی در قطعی بودن زوال این کشور ندارند.

انتهای پیام/