نمایش یکی از موهن ترین تئاترهای تاریخ ارومیه در تالار شمس / هجمه آشکار و عریان به خانواده و ازدواج

نمایش یکی از موهن ترین تئاترهای تاریخ ارومیه در تالار شمس / هجمه آشکار و عریان به خانواده و ازدواج

تالار شمس ارومیه دیروز شاهد یکی از موهن ترین نمایش هایی بود که تا کنون در این شهر روی صحنه رفته اند. نمایشی نازل که به شکل عریان و آشکار بنیان خانواده و ازدواج را مورد هجمه قرار داده بود و در بخش های مختلف تصویری مخدوش از آن نمایش می داد.

خیانت افراد پشیمان از ازدواج به زن و شوهر خود و علاقه به افرادی دیگر، تنها مضمون این تئاتر نازل بود که در نهایت خیانت یک زن به همسرش مورد تکریم و به عنوان پایان خوش ماجرا به تصویر کشیده شده بود!

این تئاتر را که با مشارکت چندین نهاد رسمی و با تبلیغ گسترده رسانه ها و اشخاص مختلف، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد را باید نمونه ای تمام و کمال از ابتذال جریان به اصطلاح شبه روشنفکری دانست.

امام خمینی (ره) در بخشی منشور هنر می فرمایند

 تنها هنرى مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- اسلام ائمه هدى- علیهم السلام- اسلام فقراى دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم ‏آور محرومیت ها باشد. هنرى زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه دارى مدرن و کمونیسم خون ‏آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگى، اسلام مرفهین بى ‏درد، و در یک کلمه «اسلام امریکایى» باشد.

هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعى، اقتصادى، سیاسى، نظامى است. هنر در عرفان اسلامى ترسیمِ روشن عدالت و شرافت و انصاف، و تجسیم تلخکامى گرسنگانِ مغضوبِ قدرت و پول است.
هنر در جایگاه واقعى خود تصویر زالوصفتانى است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامى، فرهنگ عدالت و صفا، لذت مى‏ برند. تنها به هنرى باید پرداخت که راه ستیز با جهانخواران شرق و غرب، و در رأس آنان امریکا و شوروى، را بیاموزد.

اما نمایشی که دیروز در ارومیه برگزار شد را، به عنوان اثری برخواسته از مسائل کافه نشینان منحط و خودباخته غرق در لذت های مادی، باید دقیقا نقطه مقابل این منشور دانست.

تئاتری که اثرات مخرب نمایش امثال آن در جامعه دقیقا در راس خواسته های دشمن قرار دارد و شایسته است آن را ضد تبلیغی تهاجمی علیه شماری از اصلی ترین ارزش های اسلامی و انسانی نامید.

از مسئولین امر انتظار می رود به طور جدی چرایی اجرای این اثر مبتذل در شهر را مورد بررسی قرار داده و از تداوم آن به شکل فوری و جدی جلوگیری کنند.

انتهای گزارش/