دستکش حریر ارومیه با کمبود نقدینگی سرمایه در گردش مواجه است

دستکش حریر ارومیه با کمبود نقدینگی سرمایه در گردش مواجه است

جعفرصادق اسکندری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، با اشاره به وضعیت واحد تولیدی دستکش حریر ارومیه اظهار کرد: هم اکنون واحد تولیدی دستکش حریر ارومیه دارای بیش از ۲۰ میلیارد تومان ماده اولیه و دارای بازار برای تولیدات خود بوده و از واحدهای توانمند استان است که تعداد کثیری از کارگران در آن مشغول کار هستند.

وی افزود: حتی این شرکت خط تولید خود را توسعه داده و در شرف پایان است و تنها مشکل آنها کمبود نقدینگی سرمایه در گردش بوده که با توجه به اینکه اغلب فروش محصولات آنها به بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز دولتی و غیردولتی در سطح کشور است، نزدیک ۳۳ میلیارد تومان از محصولات آنان به فروش رفته یعنی یا به طور مستقیم خود شرکت آن را فروخته و یا از طریق نمایندگی ها فروخته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: بنابراین هم اکنون در بازگشت مادی فروش محصولات، مشکلاتی ایجاد شده که سعی شد با حضور استاندار آذربایجان غربی و پیگیری از طریق وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع پیگیری شود.

وی با اشاره به وضعیت واحد تولیدی آذر شهد ارومیه اظهار کرد: در این رابطه نیز در دو هفته گذشته در شرکت آذر شهد حضور یافته که در آنجا بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر کارگر فعالیت دارند و فروش های آنان عموما صادر می شود.

اسکندری تصریح کرد: بنابراین خوشبختانه نه از لحاظ بازار داخلی و نه خارجی مشکلی نداشته و این شرکت، هم دارای تنوع و کیفیت در محصولات خود و هم دارای استانداردهای مورد نظر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: مواد اولیه استفاده از آن نیز به وفور موجود است و شاید تا دو سال آینده مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشند.

انتهای پیام/