اگر هم به سال ۵۸ بازگردیم باز هم لانه جاسوسی را تسخیر می کنیم

اگر هم به سال ۵۸ بازگردیم باز هم لانه جاسوسی را تسخیر می کنیم

حسین شیخ الاسلام، از دانشجویان پیرو خط امام (ره) حاضر در جریان تسخیر لانه جاسوسی در گفت و گو با ندای ارومیه اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اقدامی ضروری بود و اگر این اتفاق نمی افتاد کشور متحمل هزینه های بسیاری از جانب آمریکایی ها می شد.

وی تصریح کرد: کارتر پس از انقلاب اجازه ورود شاه به آمریکا را صادر کرده بود. این در حالی است که آمریکایی ها از تبعات احتمالی چنین تصمیمی مطلع بودند و اکثر کارشناسان سازمان جاسوسی سیا و وزارت دفاع آمریکا درباره تبعات غیرقابل پیش بینی این اقدام به رئیس جمهور آمریکا هشدار داده بودند.

مشاور وزیر امور خارجه افزود: با این حال کارتر به بردن شاه به آمریکا اصرار داشت و دانشجویان از یکسو خواستار بازگرداندن شاه و محاکمه وی در یک دادگاه صالحه بودند و از سوی دیگر نگران بودند که اتفاقی مانند کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تکرار شود.

وی ابراز داشت: گرچه ملت سال ۵۷ همانند ملت سال ۳۲ نبودند و حضرت امام (ره) هم فردی مانند مصدق نبود و قطعا چنین کودتای پیروز نمی شد اما کارتر این را نمی فهمید، همان طور که تمام دنیا فهمیدند نباید از بختیار حمایت شود اما او نفهمید.

شیخ الاسلام در ادامه گفت: اگر آن روزها کودتا تکرار می شد و حتی شکست می خورد اما باز هم خون مردم ما ریخته می شد این ملت هیچ گاه ما را نمی بخشیدند که می دانستیم آمریکا توطئه ای را در دست اجرا دارد اما اقدام پیشگیرانه انجام ندادیم.

وی ضمن بیان این که اگر حمایت قاطعانه امام (ره) از تسخیر لانه جاسوسی نبود کشور متحمل خسارات سنگینی می شد، اظهار کرد: دانشجویان تصمیم گرفتند که لانه جاسوسی را تسخیر کنند و با هم قرار گذاشتند اگر امام (ره) حمایت نکردند ظرف ۴۸ ساعت آن جا را ترک کنند.

مشاور وزیر امور خارجه تصریح کرد: چند ماه قبل از آن اتفاق، شماری از دانشجویان چپ متاثر از شوروی سفارت آمریکا را چند ساعت تسخیر کرده بودند که امام (ره) دستور دادند آن ها را از محل سفارت خارج کنند.

شیخ الاسلام افزود: آبان ۵۸ امام (ره) در قم تشریف داشتند و پس از این که از تسخیر لانه مطلع شدند حاج احمد فرزندشان را برای بررسی ماجرا به تهران فرستادند و پس از اطلاع از جزئیات این اقدام و اطلاع از این که تسخیرکنندگان لانه دانشجویان انقلابی هستند حمایت بسیار قاطعی را صورت دادند.

وی در ادامه گفت: گرچه آمریکایی ها ما را متهم می کنند که اقدامی مغایر با قوانین بین الملل انجام داده ایم اما این کار از منظر حقوقی مصداق بارز دفاع از خود بود و بسیاری از حقوقدانان در سراسر جهان نیز این مساله را اذعان می کنند.

مشاور وزیر امور خارجه ابراز داشت: به عنوان نمونه آنتونی فرانسیس بویل، حقوقدان آمریکایی در مقاله ای که در سال ۱۹۸۵ نوشته شده تسخیر لانه جاسوسی را دفاع مشروع در برابر تهدیدهای آمریکا عنوان کرده است.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی علاوه بر این که کشور را از توطئه های آمریکا نجات داد، هیمنه پوشالی آمریکا را نیز شکست و عزت و غرور را به این ملت بازگرداند.

خاطرنشان کرد/