بحران اقلیم کردستان و طرح داعش برای حمله به سه استان عراق

بحران اقلیم کردستان و طرح داعش برای حمله به سه استان عراق

به گزارش ندای ارومیه، یک منبع آگاه در عراق در گفتگو با گروه رصد تروریسم دیدبان با اشاره به بحران کردی در کرکوک از طرح گروه تروریستی تکفیری داعش برای حمله گسترده به سه استان این کشور خبر داد.

به گفته این منبع آگاه، فرماندهان داعش قصد دارند با سواستفاده از بحران جدید ناشی از تحرکات جریانن تجزیه طلب کرد حملات گسترده ای را به استانهای صلاح الدین، نینوی و دیالی عراق اجرا کند.

این منبع آگاه با اعلام مطلب فوق افزود این حملات از پشتیبانی بیش از ۵۰۰۰ تروریست داعشی مستقر در مناطق کردنشین تحت سیطره شبه نظامیان پیشمرگه و هسته های خفته داعش در مناطق آزاد شده همچون موصل، دیالی و صلاح الدین برخوردار خواهد بود و شبه نظامیان پیشمرگه نیز آنها را پشتیبانی خواهند کرد.

وی تاکید کرد این طرح از سوی آمریکا و برخی حامیان داعش در جریان اهل سنت و کرد برای تمرکز زدایی از دولت عراق برای بازپس گیری مناطق اشغال شده توسط بارزانی در جریان هجوم سال ۲۰۱۴ داعش به این کشور توسط شبه نظامیان کرد و علی الخصوص شهر استراتژیک کرکوک صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است که همزمان با حملات گسترده داعش به عراق در سال ۲۰۱۴ و زمانی که نیروهای عراقی در حال دفاع از مناطق مختلف در برابر تروریست‌ها بودند، شبه نظامیان پیشمرگه با حمله به کرکوک کنترل آن را بدست گرفته بودند.

طی روزهای گذشته دولت عراق قصد بازپس گیری شهر را داشته که با مقاومت و تمرد شبه نظامیان تجزیه طلب کرد مواجه شده است.