دانش آموزان آذربایجان غربی از کمبود شدید کلاس درس رنج می‌برند

دانش آموزان آذربایجان غربی از کمبود شدید کلاس درس رنج می‌برند

ابراهمیم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای ارومیه، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان ما از نظر کم وکیف کارهایی که اجرا می‌کند در کشورمان به معنای واقعی کلمه سرآمد است ولی یک مشکل اساسی وجود دارد که آن کمبود شدید کلاس درس است و دانش آموزان از آن رنج می‌برند.

وی از خبرنگاران و رسانه‌های جمعی استان پرداختن به این موضوع را خواستار شد و ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی، تحرکات گروهک‌های معاند و ضدانقلاب، مرزی بودن استان با چندین کشور و بعدها تجاوز به کشور عراق، چند قومیتی بودن استان، پراکندگی جغرافیایی و عوامل دیگر باعث شد که همواره یک نوع نگاه امنیتی به استان ما وجود داشته و در تخصیص اعتبارات بی‌مهری شود.

معاون پژوهش، برنامه‌‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در استان ما از نظر فضای آموزشی و کلاس درس کمبود شدید وجود دارد به طوری که تراکم جمعیت دانش آموزان در برخی مدارس به معنای واقعی کلمه بالاست به ویژه در مناطق یک و دو ارومیه این مشکل به صورت اساسی وجود دارد.

محمدی گفت: تصور غالب و دیدگاه عموم مردم این است که در تخصیص اعتبارات و اجرای پژوه‌های عمرانی به مرکز استان توجه ویژه‌ای می‌شود حال آنکه نه‌تنها چنین نیست بلکه بالاترین میزان تراکم دانش آموزان در مدارس ارومیه و ناحیه یک و دو است.

محمدی مطرح کردن این موضوع توسط خبرنگاران در جلسات و محافل مختلف و انتقال آن به مقامات عالی رتبه را خواستار شد و اظهار داشت: اصحاب رسانه بدون اینکه تنش و حساسیت ایجاد کنند می‌توانند مطالبات آحاد مردم را مطرح کرده و برای تحقق وعده‌ها اهتمام بورزند.

انتهای پیام