ارومیه محل مناسبی برای برپایی تجمعات عمومی ملی و مذهبی ندارد

ارومیه محل مناسبی برای برپایی تجمعات عمومی ملی و مذهبی ندارد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات الهی اظهار داشت: مردم آذربایجان غربی در ماه محرم به خوبی نسبت به امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان عرض ارادت کردند و امیدواریم این عزاداری‌ها مورد قبول پروردگار متعال قرار گیرد.

وی افزود: مسئولان فرهنگی جامعه باید کاملا دقت کنند تا نقاط ضعف در سال‌های آینده جبران شود و نقاط قوت تقویت شود و از جمله این ضعف‌ها و آسیب‌ها می‌توان به کشاندن عزاداری‌ها به خیابان‌ها اشاره کرد و باید عزاداری‌ها و مجالس به‌گونه‌ای باشد که در مساجد برپا شود و مساجد خالی نماند.

قریشی بیان کرد: تجمع عمومی مناسبی در شهر ارومیه وجود ندارد و عصر تاسوعا و عاشورا باید یک مکانی در نظر گرفته شود که در این اماکن عزاداری شود و به حضور دسته‌جات عزاداری‌ها بر سر اهل قبور و اماکن زیارتگاهی امازاده‌ها در هیچ جایی اشاره نشده است و باید مسئولان تلاش کنند هوای نفس را زیر پا بگذارند و همگان را دور هم جوع کنند و عزاداری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) نباید سبب آزردگی خاطر فردی شود و در این میان عده‌ای هستند که تا نیمه شب عزاداری می‌کنند و صدای طبل‌ها آسایش را از مردم می‌گیرد و تمامی عزاداران باید به این موضوع توجه کنند عزاداری داشته باشند که مورد قبول سالار شهیدان (ع) قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با تبریک هفته ناجا گفت: امنیت و آسایشی که امروز در جامعه ما حاکم است به تلاش مرزبانی، نیروهای انتظامی و پلیس برمی‌گردد و زحمت قسمتی از این مهم بر عهده این عزیزان است.

وی با اشاره به نهم مهرماه روز سالمندان تصریح کرد: این روز برای ارژش‌گزاری برای سالمندان نام گرفته است به‌گونه‌ای که در قرآن کریم پس از خداوند به احترام نسبت به والدین اشاره می‌شود و در برخی مواقع مشاهده می‌شود که فرزندان بدون هیچ دلیلی پدر و مادر خود را در خانه سالمندان رها می‌کنند که اقدامی بسیار زشت و ناشایست است.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: نمی‌گوییم خانه سالمندان وجود نداشته باشد بلکه برای مواقع ضروری ایجاد شود و اگر بدون هیچ دلیلی والدین به خانه سالمندان انتقال یابند فرزندان مورد غضب خداوند متعال قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/