ارسال ۵ میلیون مرسوله در آذربایجان غربی

ارسال ۵ میلیون مرسوله در آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، مجید فرخی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت ۱۷ مهر روز جهانی پست نامگذاری شده است، با تبریک این روز و با اشاره به اهم اقدامات اداره پست استان اظهار داشت: در این رابطه تولید و راه‌اندازی سامانه جدید رهگیری مرسولات پستی انجام شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر ضمن تجهیز تمامی خودروهای ناوگان رهسپاری شرکت ملی پست به سیستم راهبری GPS ، از سامانه جامع رسیدگی به غرامات پستی بهره‌برداری شد.

مدیر کل اداره پست آذربایجان‌غربی از راه‌اندازی و توسعه سامانه جامع قبول خدمات پستی تحت وب نیز خبر داد و افزود: علاوه بر آن، سامانه مدیریت تجارت الکترونیک پست نیز در استان ایجاد شد.

وی بیان کرد: همچنین خوشبختانه امسال پهنای باند شبکه اینترانت در سطح پست استان آذربایجان‌غربی ارتقاء یافت.

فرخی با اشاره به راه اندازی زیرساخت های یکپارچه وب سرویس های کد پستی و درگاه ارائه خدمات مبتنی بر کدپستی به نشانی الکترونیکی GAVAHI.POST.IR گفت: از سوی دیگر راه‌اندازی و توسعه سیستم همراه نامه‌رسان و مبتنی بر گوشی‌های هوشمند نیز راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به آمار ۶ ماهه امسال اظهار داشت: در این مدت اداره پست آذربایجان غربی با بهره گیری از ۸۱۹ واحد دولتی و پیشخوان دولت و دفاتر ICT روستایی، به میزان پنج میلیون و ۲۷۰ هزار مرسوله در سطح استان قبول و رهسپار کرده است.

مدیر کل اداره پست آذربایجان‌غربی افزود: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته کاهش پنج درصدی را نشان می‌دهد چون روز به روز مکاتبات دوستانه در حال کاهش است.

وی از راه‌اندازی ۳۲ ایستگاه ثبت نام کارت ملی هوشمند با تجهیزات مربوطه خبر داد و بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۲۷۴ هزار نفر برای گرفتن کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند.

فرخی اظهار داشت: در این مدت ساختمان تجزیه و مبادلات ارومیه با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال احداث شد و علاوه بر آن در اجرای طرح های ملی GNAF نسبت به انجام مراحل بهنگام سازی در مناطق شهری به میزان ۹۰ درصد و در مناطق روستایی به میزان ۷۰ درصد اقدام شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن اداره کل پست آذربایجان غربی به عنوان درگاه دفاتر ICT روستایی منصوب و در جهت توسعه دفاتر اقدام و در فاز نخست نسبت به تجهیز ۹۰ دفتر روستایی از ۵۱۰ دفتر موجود، به تجهیزات رایانه ای و بارکدپرینتر اعتبارات USO اقدام کرده است.

مدیر کل اداره پست آذربایجان‌غربی افزود: در سال گذشته ۱۱ میلیون فقره سرویس قبوض برق، گاز و آب توسط آی سی تی روستایی استان انجام شد.

وی از افزایش خریدهای اینترنتی در آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: در این رابطه ۶۴۰ هزار فقره خرید توسط هم استانی ها انجام شد.

فرخی در ادامه با اشاره به آمار واردات و صادرات مرسولات پستی از استان به کشورهای خارجی افزود: ماهانه به طور متوسط پنج هزار مرسوله پستی به خارج از کشور مبادله و جا به جا می‌شود.

وی با اشاره به رتبه شرکت پست ایران در جهان اظهار داشت: هم اکنون در میان ۱۷۰ کشور جهان، جمهوری اسلامی ایران در رده ۵۰ دنیا از میان کشورهای اتحادیه جهانی پستی قرار دارد و کشور همسایه یعنی ترکیه نیز در رده ۴۷ دنیا قرار دارد.

مدیر کل اداره پست آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از سوی دیگر رتبه آذربایجان‌غربی در کشور نیز رده نهم است.