وعده های محقق نشده افتتاح پروژه آذربایجان در یک نگاه

وعده های محقق نشده افتتاح پروژه آذربایجان در یک نگاه

به گزارش ندای ارومیه، تقاطع غیرهمسطح آذربایجان ۲۰ مهر ماه سال ۱۳۹۳ کلنگ زنی شد. پروژه ای که هدف روان سازی ترافیک و ایجاد منظر زیبا در سطح شهر عنوان شد و قرار بود طی ۱۲ ماه تکمیل و به بهره برداری برسد.

اما عوامل مختلف همواره روند اجرای این طرح را با تاخیر مواجه کرد و منجر شد وعده های چند باره مسئولین شهرداری ارومیه برای افتتاح آن محقق نشود.

این در حالی است که به طول انجامیدن عملیات ساخت تقاطع آذربایجان در یکی از پرترددترین ورودی های شهر موجب بروز مشکلات جدی برای رفت و آمد شهروندان شده است. امری که در نهایت به تذکر امام جمعه ارومیه منجر شد و وی در خطبه های نماز جمعه (۳۰ تیر ۹۶) عنوان کرد» مردم بدلیل عدم اتمام پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در مضیقه هستند و ترافیک شدیدی در جاده ارومیه- مهاباد ایجاد می شود لذا مسئولین نسبت به اتمام هرچه سریعتر این پروژه توجه جدی داشته باشند.

آن چه که در ادامه می خوانید نیم نگاهی است به تمام وعده های محقق نشده افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان:

 

شهردار ارومیه، ۲۰ مهر ۱۳۹۳ در مراسم کلنگ زنی پروژه آذربایجان: بر اساس مطالعات، برای اتمام این پروژه مدت زمان ۱۸ ماهه پیش بینی شده بود ولی با تلاش های شبانه روزی مسئولان و پیمانکاران پروژه این مدت زمان به ۱۲ ماه تغییر خواهد یافت.

تاریخ وعده داده شده برای افتتاح: ۳۰ مهر ۱۳۹۴

 

معاون عمرانی شهرداری۳۰ مهر ۱۳۹۴: فاز اول تقاطع در ۲۲ بهمن ۹۴ و فاز دوم نیز تا پایان اردیبهشت ماه ۹۵ به اتمام خواهد رسید.

تاریخ وعده داده شده برای افتتاح: فاز اول، ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

فاز دوم، اردیبهشت ۱۳۹۵

 

محمد حضرت پور در بازدید خبرنگاران از روند اجرای پروژه، ۱ اسفند ۱۳۹۴: فاز نخست پروژه آذربایجان در خرداد سال۹۵ و کلیات آن در هفته دولت (شهریور ۹۵) افتتاح می‌شود.

تاریخ وعده داده شده برای افتتاح: فاز اول ۱ خرداد ۱۳۹۴

فاز دوم، شهریور ۱۳۹۵

 

معاونت فنی و عمرانی شهرداری ارومیه، ۶ تیر ۱۳۹۵: فاز اولین این طرح که بلوار والفجر را به جاده مهاباد متصل میکند در دهه فجر سال جاری (بهمن ۹۵) افتتاح خواهد شد.

تاریخ وعده شده برای افتتاح: فاز اول، بهمن ۱۳۹۵

 

شهردار ارومیه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۵: بخشی از پروژه تقاطع آذربایجان نهم اردیبهشت ماه مصادف با روز شورا افتتاح خواهد شد و کل پروژه نیز همزمان با هفته دولت سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

تاریخ وعده داده شده برای افتتاح: بخشی از پروژه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

کل پروژه شهریور ۱۳۹۶

 

معاون امور عمرانی شهردار ارومیه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۶: بارفع مشکلات اجرا و آزادسازی، فاز نخست پروژه فاخر آذربایجان اواخر تیرماه امسال افتتاح می شود.

تاریخ وعده داده شده برای افتتاح: فاز اول تیر ۱۳۹۶

 

اکنون شهریورماه دارد به پایان می رسد و نه تنها خبری از افتتاح کل پروژه در کار نیست بلکه حتی فاز نخست آن نیز افتتاح نشده است و معاون عمرانی شهردای اعلام کرده است که پروژه با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

جهت مشاهده سایز اصلی اینفوگرافی زیر روی تصویر کلیک کنید