باید امیرالمومنین (ع) را با قلب، زبان و عملمان یاری کنیم

باید امیرالمومنین (ع) را با قلب، زبان و عملمان یاری کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» در مراسم گرامیداشت عید امامت و ولایت که در حسینه ثارالله (ع) ارومیه برگزار می شد اظهار کرد: عید غدیر، بزرگترین عید مسلمین است و این عید را باید هویت مسلمین و شیعه دانست.

وی تصریح کرد: «جرج جرداق»، اندیشمند مسیحی که درباره امیرالمؤمنین(ع) کتاب نوشته، در جایی گفته مسلمان نیست، چه برسد به این که شیعه باشد؛ ولی فضائل را دوست دارد و امیرالمؤمنین(ع) هم منشأ فضائل است؛ یک دانشمند مسیحی نیز در رابطه با امیرالمومنین (ع) گفته است «علی(ع) نسخه‌ای است که کپی ندارد.»

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به این که بخش عمده ای از فضائل حضرت علی (ع) توسط علمای اهل سنت نقل شده است، افزود: ابی الحدید یکی از علمای اهل سنت در مدح امیرالمومنین (ع) نوشته است که ای مردم من احساس می‌کنم به امیرالمؤمنین کم‌لطفی شده و تصمیم گرفتم این‌جا دلایل برتری او را بر دیگران بگویم.» او سپس ۱۸ دلیل برتری امیرالمؤمنین(ع) را از منابع اهل سنت ذکر کرده است.

وی ادامه داد: در بخشی از دیوار حرم مطهر امام علی (ع) در نجف نیز می بینیم به نقل از همین عالم سنی مذهب خطاب به امام علی (ع) نوشته شده است “علی جان! اگر تو در قامت آدم نبودی هیچ‌گاه خدا به شیطان نمی‌گفت بر آدم سجده کند.”

این خطیب برجسته ضمن بیان این که خدا تحقیقا کسی که حضرت علی (ع) را یاری کند را یاری می فرماید، گفت: باید امیرالمومنین (ع) را با قلب، زبان و عملمان یاری کنیم.

وی افزود: یکی از مصادیق یاری کردن امام علی (ع) محبت و علاقه به آن امام عظیم الشان است و سرلوحه نامه اعمال مومن محبت علی بن ابی طالب است.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: یکی دیگر از نمونه هایی که می توانیم ارادت خود را به امیرالمومنین نشان دهیم نامگذاری فرزندانمان به اسم مبارک امام علی (ع) است. معاویه سال ها عمر خود را صرف مقابله با محبوبیت امیرالمومنین (ع) کرد و تمام تلاش خود را انجام می داد تا کسی نام فرزند خود را علی نگذارد در چنین شرایطی بود که حضرت اباعبدالله (ع) نام سه فرزند خود را علی گذاشتند.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: غدیر روزی است که امیر نیکی‌ها و عظمت‌ها از سوی خداوند به عنوان امام‌المسلمین برگزیده شد و چه خوب است که مورد خطاب این دعای پیامبر گرامی اسلام(ص) قرار گیریم که فرمودند «خدایا هر کس علی را دوست دارد او را دوست بدار و هر کس علی را یاری کرد، او را یاری کن.»

انتهای پیام/