وحدت ملی در سایه امنیت مرز ممکن است/ لزوم توجه به کشاورزی منطقه/ سرمایه گذاری ضامن اشتغالزایی دائم است

وحدت ملی در سایه امنیت مرز ممکن است/ لزوم توجه به کشاورزی منطقه/ سرمایه گذاری ضامن اشتغالزایی دائم است

به گزارش ندای ارومیه، قربانعلی سعادت در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مرزهای ما امن هستند. با هیچ کجای کشور قابل مقایسه نیستیم و انسجام و وحدت ملی در استان حاکم است.

وی افزود: آمادگی کامل برای مقابله با همه توطئه های دشمنان در آذربایجان غربی وجود دارد.

استاندار آذربایجان غربی، نبود سرمایه گذاری برای ارتقای صنعت کشاورزی را مشکل اصلی در این زمینه برشمرد و تصریح کرد: نبود سرمایه گذاری باعث شده تا مردم به کشاورزی سنتی روی آورند.

وی، ارتقای بخش کشاورزی را نجات دهنده مردم دانست و ابراز کرد: هیچ بهره وری در این بخش برای مردم و استان نداریم و به همین دلیل نیازمند توجه ویژه در این خصوص هستیم.

سعادت، تامین بودجه برای اتمام پروژه های نیمه تمام را خواسته اصلی مدیریت استان دانست و تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی ها، در همه دهستان های مرزی واحدهای اشتغالزایی ایجاد می شود و برای اولین بار از محل درآمدهای بازارچه مرزی پیرانشهر در این منطقه واحدهای اشتغالزایی ایجاد خواهد شد تا سرمایه گذاران بتوانند برای اشتغالزایی منطقه تلاش کنند.

وی، در پایان سخنان خود ابراز داشت: پیشنهاد می دهیم تا تسهیلات هزار میلیارد ریال برای کارخانجات کنسانتره منطقه ارائه شود تا بحث خرید محصولات مازاد کشاورزان نیز انجام شود و به این ترتیب پاسخگوی کشاورزان نیز باشیم.

انتهای پیام/