مسئولین توجه بیشتری به برنامه های قرآنی داشته باشند

مسئولین توجه بیشتری به برنامه های قرآنی داشته باشند

به گزارش ندای ارومیه به نقل از اروم نیوز، نام «علی قنبری» قاری ۲۵ ساله که برای اکثر خانواده های زنجانی خصوصا قرآن دوستان این استان نامی آشنا و صمیمی است.

وی، برخلاف سایر قاریان و حافظان قرآنی قصه دیگری دارد، قصه ای که روایت از گرایش و علاقه او به موسیقی آن هم موسقی اصیل سنتی داشت ولی به دلیل فطرت دینی و علاقه وافری که در خانواده و وجودش بود او را از مسیر خوانندگی و نوازندگی به قرائت قرآن کشاند.

این قاری قرآن، اینگونه سر صحبت را با ما آغاز می کند و می گوید: از ۱۲ سالگی تا  ۱۶ سالگی موسیقی کار می کردم و انس و الفت خاصی با موسیقی سنتی داشتم، به طوری که هیچ فعالیت دیگری جذاب تر از آن برایم نبود. اما روزی آمد که با موسیقی با عیار و بسیار زیبایی آشنا شدم و آن تلاوت قرآن بود.

به گفنه قنبری، گویا برادر بزرگش نیز از قاریان برجسته استان زنجان است و تلاوت هایی که او در خانه داشت و یا صداهای ضیط شده قرائت های قاریان ممتاز بخصوص مصطفی اسماعیل، احمد شبیب و سایر قاریان که او استفاده می کرده، از دیگر عوامل گرایش علی به دنیای آشنایی با قران و قرائت بوده است.

این قاری برجسته قرآن کریم، که اکنون مشغول به خدمت در امر مقدس سربازی است نقش پدر و مادر بخصوص لقمه حلال پدر و دامان پاک مادر را مهم ترین امر در تربیت فرزندان و گرایش آن ها به سمت اهل بیت و فعالیت های قرانی می داند.

اما این جوان قرانی، گلایه های منطقی نیز از مسئولان داشت و می گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج جلسات و فرهنگ قرآنی اما متاسفانه آنطور که باید به این خواسته به حق رهبر معظم انقلاب در کشورمان توجه نمی شود.

قنبری، که به نوعی از رویش های انقلاب اسلامی نیز به شمار می رود از حضور نیافتن مسئولین در طول برگزاری مسابقات قرآنی نیز انتقاد می کند و می گوید: متاسفانه شرکت مسئولان در برنامه های قرآنی فقط به حضور در مراسمات افتتاحیه و اختتامیه ختم می شود و این یعنی اینکه مسئولان ما قرآمی نیستند و حتی می توان گفت متاسفانه فضای کشور فضای قرآنی نیست و بحث قرآن فقط به صورت نمادین اجرا می شود.

این جوان زنجانی، که دل پری از کمبودها و عدم توجه مسئولان به جامعه قرآنی دارد، می افزاید: ما قاریان و یا حافظان نیز همچون سایر رشته ها مثلا ورزش وقت بسیاری برای تمرینات می گذاریم اما آن امکاناتی که برای ورزشکاران و نخبگان ورزشی در نظر گرفته می شود برای ما نخبگان و فعالان قرآنی در نظر گرفته نمی شود.

علی، ادامه می دهد: من هرچه دارم از دولت قرآن دارم، ولی یکی از دغدغه هایم که به خاطر مشغله های کاری و محدودیت هایی که به هر حال به نوعی بعد از دوره سربازی با آن مواجه خواهم بود یافتن شغل است. این امر نیز قطعا ادامه فعالیت قرآنی بنده را با مشکل مواجه خواهد کرد چراکه متاسفانه مسئولان ما هیچ ارزش و بهایی به جامعه قرآنی قایل نیستند و هیچ تسهیلاتی برای ما چه در امر اشتغال ، خدمت سربازی و سایر تسهیلاتی که برای سایر رشته ها در نظر می گیرند برای ما قایل نمی شوند.

انتهای پیام/