شنا در دریاچه ارومیه خطرناک است / وعده تخصیص بودجه به ستاد احیا هنوز محقق نشده است

شنا در دریاچه ارومیه خطرناک است / وعده تخصیص بودجه به ستاد احیا هنوز محقق نشده است

فرهاد سرخوش در گفت و گو با ندای ارومیه اظهار کرد: علی رغم وعده مسئولین مبنی بر تخصیص اعتبار مورد نیاز ستاد احیای دریاچه ارومیه تا شهریور ماه جاری، حتی یک ریال نیز تخصیص داده نشده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز تنها ۳۰ درصد از اعتبارات مصوب به ستاد احیا پرداخت شد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر ورود فاضلاب به دریاچه ارومیه گفت: تا جایی که ما اطلاع داریم تنها پساب تصفیه شده به دریاچه ریخته می شود اما ضرورت دارد از هر گونه آلودگی زیست محیطی جلوگیری شود چرا که این اتفاق زیست بوم دریاچه را نابود کرده و موجب مرگ آرتمیا خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با هماهنگی های صورت گرفته مقرر شده شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی سالانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ۱۵۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده با تایید وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست به دریاچه اختصاص دهند.

سرخوش در خصوص خط دوم انتقال آب از زرینه رود ابراز داشت: لوله کشی خط دوم انتقال آب از زرینه رود، در آذربایجان غربی متوقف شده اما در آذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این خط انتقال به عنوان پدافند غیرعامل استفاده خواهد شد و وزارت نیرو تعهد کرده است از این خط تنها در صورتی که برای خط لوله بتنی اتفاقی بیفتد استفاده شود.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی، با اشاره به خطرات شنا در دریاچه ارومیه اظهار کرد: توصیه می کنیم به دلیل غلظت بالای نمک از شنا در دریاچه ارومیه اجتناب شود، بخصوص افراد دارای بیماری های خاص و مبتلایان به فشار خون و بیماری های قبلی که شنا در دریاچه برایشان بسیار مضر و خطرناک خواهد بود.

انتهای پیام/