دو دولت پشت سر رفراندوم بارزانی هستند، یکی اسرائیل و دیگری ترکیه!

دو دولت پشت سر رفراندوم بارزانی هستند، یکی اسرائیل و دیگری ترکیه!

به گزارش ندای ارومیه، در حالی که اردوغان از تشکیل جلشه شورای امنیت ترکیه برای بررسی مساله رفراندوم کردستان عراق خبر داده و گفت که بارزانی واکنش ما را در ۳۱ شهرویور خواهد دید؛ اما جناح مخالف همچنان نسبت به صداقت ادعاهای دولت ترکیه در مورد مخالفت با جدایی کردستان عراق مشکوک است.

امید اوزداغ روز گذشته در شبکه هالک تی وی که متعلق به حزب جمهوری خلق است در اظهاراتی قابل تامل دولت ترکیه و دولت اسرائیل تنها حامیان جدای کردستان عراق دانست.

او با بیان این که دولت ترکیه به راحتی توان متوقف کردن جریان رفراندوم را دارد اما اقدامی نمیکند گفت: بستن مرز هابور، عدم اعزام سرکنسول به اربیل و متوقف کردن پروازها به بارزانیستان سه کاری است که با انجام آن بارزانی که با کمک ترکیه به حیات خود ادامه میدهد مجبور به متوقف کردن مساله رفراندوم خواهد شد.

اوزداغ سیاست های آنکارا در قبال مساله استقلال کردستان عراق را در حالی که تهران، بغداد و دمشق به صورت جدی با این مساله مخالف هستند در حد شوخی کردن با ملت ترکیه دانست.

او تاکید کرد: پس از عراق و سوریه که دولت های پ.ک.ک تشکیل شود جنگ های خونین خاورمیانه به داخل ترکیه صادر خواهد شد و این در حالی است که برخی از سیاستمداران عدالت و توسعه بی شرمانه از این رفراندوم حمایت میکنند.

انتهای پیام/