دولت با تخصیص اعتبار سد سیلوه به احیاء دریاچه ارومیه کمک کند

دولت با تخصیص اعتبار سد سیلوه به احیاء دریاچه ارومیه کمک کند

هادی بهادری امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: انتقال آب سد سیلوه بخشی از طرح آبرسانی به دریاچه ارومیه است که در احیاء این دریاچه نقش موثری می‌تواند ایفا کند.

وی افزود: وضعیت کنونی دریاچه ارومیه بسیار نامطلوب است و با توجه به وعده رئیس جمهور برای احیاء دریاچه، دولت با تخصیص اعتبار لازم طرح‌های مربوطه به تحقق وعده خود و حل یکی از مشکلات اساسی مردم کمک کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هرکس می‌خواهد برای کمک به دریاچه ارومیه کاری انجام دهد، از مجاری قانونی اقدام کند؛ در تلاش هستم برای تامین اعتبار طرح‌های احیاء دریاچه ارومیه اقداماتی صورت گیرد.

* ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح آب‌رسانی سد سیلوه به دریاچه ارومیه منتظر دستور نوبخت است

سید هادی بهادری در خصوص اعتبار مورد نیاز تکمیل طرح آبرسانی سد سیلوه، گفت: این طرح ۹۳ درصد پیشرفت دارد که برای تکمیل سامانه آبرسانی سد سیلوه ۷۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز می‌باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اعلام کرد: جهت تامین اعتبار موردنیاز برای  تکمیل این طرح از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست تخصیص بودجه کرده‌ام و برای کمک به احیاء دریاچه ارومیه منتظر دستور نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی در تشریح جزئیات طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه گفت: یکی از طرح‌هایی که مقرر بود سال گذشته به بهره برداری رسد انتقال آب سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه بود که مسیر انتقال سامانه آبرسانی به دریاچه ارومیه از مسیر سد چپرآباد اشنویه می‌گذرد.

بهادری ادامه داد: به دلیل عدم تملک برخی از زمین‌های مجاور سد چپرآباد اشنویه سامانه آبرسانی سد سیلوه به دریاچه ارومیه معلق مانده است که انتظار می‌رود با تامین اعتبار مور نیاز به زودی شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

انتهای پیام