دفتر هواپیمایی ایران در جمهوری آذربایجان بسته شد

دفتر هواپیمایی ایران در جمهوری آذربایجان بسته شد

به گزارش ندای ارومیه، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” به دلیل آنچه کاهش مسافر عنوان می‌کند، دفتر خود در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان را بست.

دفتر شرکت هواپیمایی هما روز گذشته در گفت‌وگویی تلفنی با خبرگزاری رسمی A24 جمهوری آذربایجان با اعلام این خبر، گفت: «بیش از یک سال است که مسافران شرکت هواپیمایی ایران در جمهوری آذربایجان کاهش پیدا کرده است».

شرکت هواپیمایی هما همچنین درباره علت بستن دفتر این شرکت در باکو، عنوان کرده است: «تعداد هواپیماهای هما کم است، همچنین پروازهای این شرکت در باکو مقرون به صرفه نیست، لذا تصمیم گرفتیم که دفتر خود در باکو تعطیل کنیم».

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” در طول سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های غرب و محدودیت‌هایی که علیه این شرکت لحاظ شد، تبدیل به یکی از پیرترین خطوط هوایی جهان شده است.

شرکت هواپیمایی هما به طور رسمی درباره این موضوع اظهارنظر نکرده است. با این حال به نظر می‌رسد این شرکت هواپیمایی توان رقابت با شرکت‌های هواپیمایی آذربایجان را ندارد.

برخی از تحلیلگران جمهوری آذربایجان این اقدام هما را به عنوان عاملی برای کاهش سفر شهروندان ایرانی به باکو توصیف کردند.
گفتنی است که شرکت هواپیمایی آذربایجان آذال با داشتن ناوگان هوایی با عمر میانگین کمتر از ۱۰ سال، هر شب پرواز منظم باکو- تهران را انجام می‌دهد. همچنین این شرکت هر هفته سه پرواز روزانه باکو-تهران را نیز انجام می‌دهد.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” در سال ۱۹۹۲ فعالیت خود را در باکو با انجام دو پرواز هفتگی در مسیرهای باکو-تبریز و باکو-تهران آغاز نمود و در حال حاضر با هفته‌ای دو پرواز در مسیر تهران – باکو و بالعکس فعالیت دارد.

حمید قدسی آذر

انتهای پیام/