تاریخ گویای جنایتکاری آمریکا است/ تقوای الهی ضامن حل مشکلات جامعه اسلامی است

تاریخ گویای جنایتکاری آمریکا است/ تقوای الهی ضامن حل مشکلات جامعه اسلامی است

به گزارش ندای ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یادگار ماندگار امام حسین(ع) در جامعه باید تسری یافته و حرکت مردم را جهت دهد.

وی افزود: گریه و عزاداری برای امام حسین(ع) امری است که بر اساس آیات و روایات موجب شادی انسان در آخرت می شود و این همان دلیلی است که لزوم عزاداری در سده های مختلف را نشان می دهد.

امام جمعه ارومیه، بی توجهی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر را عامل ازهم پاشی جوامع اسلامی دانست و تاکید کرد: این فریضه در جامعه اسلامی جزو اوجب واجبات محسوب می شود و باید به یکی از شرایط اصلی مسلمانی تبدیل شود.

وی، با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس نیز بیان داشت: جانفشانی جوانان این مرز و بوم و اقتدار امروز نیروهای مسلح در سایه قرآن و اهل بیت(ع) توانسته عزت ملی را به همراه بیاورد. مردم و مسئولین باید این عزت و اقتدار را افزایش داده و با همدلی و همفکری به دنبال راهکار حل مشکلات موجود باشند.

حجت الاسلام قریشی، همچنین به بازگشایی مدارس نیز اشاره کرده و گفت: تلاش اساتید و معلمین در آموزش مبانی دینی و معارف اسلامی به دانش آموزان می تواند مشکلات موجود در جامعه را برطرف و رفع کند به همین دلیل جایگاه آموزش در اسلام والا است.

وی، در پایان سخنان خود، در خصوص سخنرانی و یاوه گویی های رئیس جمهوری آمریکا ابراز داشت: اینکه ترامپ با جرات تمام به مردم ایران اسلامی توهین و آن ها را یاغی خطاب می کند نشان دهنده خوی ددمنشانه آن ها است که در تاریخ بسیار شاهد این امر بوده ایم.

انتهای پیام/