مسابقات بین المللی کاراته در ارومیه برگزار می شود

مسابقات بین المللی کاراته در ارومیه برگزار می شود

رییس هیئت کاراته آذربایجان غربی گفت: سیزهمین دوره مسابقات بین المللی کاراته جام وحدت و دوستی با حضور ۱۴ کشور خارجی در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، جواد سلیمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی ارومیه در سیزهمین دوره مسابقات بین المللی کاراته جام وحدت و دوستی اظهار داشت: این مسابقات در چهارمین سال متوالی در این شهر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این رقابت ها، ناظر و برگزار کننده نیز فدراسیون جهانی کاراته است که به مدت سه روز از ۲۰ تا ۲۲ مرداد به مدت سه روز در ورزشگاه ۶ هزار نفری ارومیه برگزار می شود.

 

رییس هیئت کاراته آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۳۰ داور رسمی خارجی از ۱۵ کشور در این رقابت ها حضور خواهند داشت گفت: از فردا نیز داوران وارد ارومیه می شوند.

وی بیان کرد: از جمله تیم های مطرح حاضر در این مسابقات، فرانسه، ترکیه، آذربایجان و ژاپن بوده که به همراه روئسا و نائب رئیسان فدراسیون خود شرکت می کنند.

سلیمی افزود: در این رقابت ها ۵۰۰ نفر کاراته کا در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شامل ۲۵۰ ورزشکار داخلی و ۲۵۰ ورزشکار خارجی حضور می یابند.

وی اظهار داشت: جوایز مسابقات بین المللی کاراته نیز در مجموع ۶۰ هزار دلار است که به نفر نخست یک هزار و ۵۰۰ دلار، به نفر دوم هزار دلار و به نفر سوم نیز ۵۰۰ دلار تعلق می گیرد.

رئیس هیئت کاراته استان از راه اندازی خانه کاراته در سال ۹۶ خبر داد و بیان کرد: این خانه کاراته در محوطه ورزشگاه ۶ هزار نفری الغدیر ارومیه راه اندازی می شود.