جای خالی کمپین های مردمی ضدصهیونیستی در ایران

جای خالی کمپین های مردمی ضدصهیونیستی در ایران

مسعود شجاعی و احسان حاج صفی بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان، اخیرا در لیگ فوتبال اروپا در برابر تیم مکابی رژیم صهیونیستی به میدان رفته اند و با بازیکنان این تیم دست داده اند.

اقدامی که موجب خوشحالی رژیم صهیونیستی را در پی داشته و صفحه فارسی توئیتر وزارت خارجه این رژیم با انتشار متنی از این دو بازیکن تقدیر کرده است.

مکابی حیفا، یکی از نژادپرست ترین تیم های فوتبال رژیم صهیونیستی است که هیچ فرد عرب، حتی اعراب ساکن سرزمین های اشغالی، اجازه حضور در آن را ندارند و به همین دلیل در میان فلسطینیان بسیار منفور است.

چند سال قبل جوانان ترکیه ای در جریان بازی این تیم نژادپرست در یکی از شهرهای اتریش، به میدان ریختند و پرچم فلسطین را به اهتزاز در آوردند.

در پی این اقدام شجاعی و حاج صفی، علی کریمی نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از این بازیکنان حمایت کرده و مدعی شده تنها نظر مردم است که در مورد آنان اهمیت دارد.

این اتفاقات برای کسانی که همچنان به آرمان قدس معتقدند و برای فعالیت در راستای اعتقادات خود لزوما منتظر ابلاغیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیستند، ضرورت آغاز و تقویت حرکت های مردمی را برای حفظ و ترویج روحیه استکبارستیزی و ظلم ستیزی در جامعه گوشزد می کند.

کمپین های بایکوت اسرائیل در کشورهای مختلف بارها با فشار افکارعمومی مانع از ارتباط ورزشی با اشغالگران شده، حرکتی که در ایران حضور ندارد.

دیگر باید به جای اتکاء محض به شوراهای هماهنگی، به فکر جنبشهای مردمی باشیم.

تمام گره های امروز کشور از رفع بیکاری، تا تقویت اقتصاد و پایبندی به آرمان ها، در گرو حرکت های مردمی و راه اندازی هسته های خودجوش است.

انتهای پیام/