امت اسلامی یکپارچه در برابر ظلم صهیونیست ها ایستاده است / امیدوارم در ایران هم شاهد حرکت های مردمی در محکومیت هتک حرمت مسجدالاقصی باشیم

امت اسلامی یکپارچه در برابر ظلم صهیونیست ها ایستاده است / امیدوارم در ایران هم شاهد حرکت های مردمی در محکومیت هتک حرمت مسجدالاقصی باشیم

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امت اسلامی یکپارچه در برابر ظلم و اشغالگری صهیونیست ها ایستاده است.

حجت الاسلام عسگر دیرباز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه اظهار کرد: از همان وقتی که دولت صهیونیستی اسرائیل به عنوان یک دولت اشغالگر سرزمین آبا و اجدادی فلسطینیان را اشغال کرد، امت اسلامی ایستادگی را در برابر این رژیم صفاک آغاز کرد.

وی افزود: اولین برخوردها در جنگ شش روزه بود که منتهی به پیروزی اعراب نشد اما پس از این که مبارزات به شکل مردمی با انتفاضه آغاز شد، نقطعه عطفی در تاریخ مقاومت به وجود آمد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: صهونیست های اشغال گر پس از اشغال فلسطین حتی به قطعنامه های سازمان ملل که کرانه باختری و غزه را متعلق به مردم فلسطین می دانست هم پایبند نماندند و شروع به شهرک سازی در این اراضی کردند.

وی با اشاره به هتک حرمت دوباره رژیم صهیونیستی به ارزش های مقدس مسلمانان در قدس شریف، گفت: در هفته های اخیر رژیم صهیونیستی گیت هایی را برای ورود به مجسد الاقصی در نقاطی که متعلق به فلسطینی هاست قرار داد که این اهانت آشکار با اعتراض و خشم فلسطینیان مواجه شده و در جریان این اعتراضات چند نفر از جوانان مظلوم فلسطینی به شهادت رسیده اند.

حجت الاسلام دیرباز ابراز داشت: صهیونیست ها می خواهند مسجدالاقصی را از هویت اسلامیش خارج کند و به بهانه آن چه که احیای تبار یهودی آن می نامد، اهداف صهیونیستی خود را پیش ببرد.

وی در ادامه اظهار کرد: خباثت های اخیر صهیونیست ها با اعتراضات مردم کشورهای مختلف از جمله مالزی، اردن، ترکیه، مصر و… مواجه شده و امت اسلامی و آزادگان جهان خشم خود را از اشغالگری صهونیست ها اعلام کرده اند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: در شرایطی که مردم کشورهای مختلف برای تظاهرات علیه صهیونیست ها به خیابان ها آمده اند انتظار می رود ملت شریف ایران نیز بیشتر در صحنه حاضر باشد.

وی تصریح کرد: امیدوارم در ایران نیز شاهد حرکت های مردمی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین باشیم.

حجت الاسلام دیرباز با اشاره به لزوم قاطعیت بیشتر وزارت امور خارجه در محکومیت وحشی گری صهیونیست ها و روشنگری و تبیین هر چه بیشتر مظلومیت مردم فلسطین، اظهار کرد: امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مد ظله العالی) همواره مواضع بسیار محکمی در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا داشتند و انتظار می رود این مواضع از جانب دستگاه دیپلماسی کشور نیز به همین قوت و کوبندگی در برابر آنان نشان داده شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تمام کسانی که رسانه در اختیار دارند باید تمام تلاش خود را برای رساندن صدای حمایت مردم ایران به گوش ملت مظلوم فلسطین انجام دهند تا هم فلسطینیان بدانند که در این راه تنها نیستند و هم دنیا ببیند که امت اسلامی امتی واحد است و اگر هر گوشه ای از جهان مورد آسیب واقع شود واکنش تمام مسلمین جهان را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/