پاسخ مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی به انتقادات مردمی

پاسخ مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی به انتقادات مردمی

وضعیت پروازهای فرودگاه های ارومیه و تاخیرهای پی در پی ماه های اخیر انتقادات فراوانی را موجب شده است. در همین راستا و جهت پیگیری مطالبات و انتقادات شهروندان گفت و گویی با مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی ترتیب دادیم.

کمال پرهیزگار در گفت و گو با خبرنگار ندای ارومیه و در پاسخ به انتقادات مطرح شده پیرامون تاخیرهای مکرر در فرودگاه ارومیه اظهار کرد: تاخیرهای صورت گرفته در پروازهای فرودگاه ارومیه مربوط به شرکت های هواپیمایی بوده و اکثر موارد ناشی از تاخیر پرواز از فرودگاه مبدا است لیکن مرجع رسیدگی کننده به تاخیر پروازها سازمان هواپیمایی کشوری است که تمامی تاخیرهای صورت گرفته به آن اعلام می شود.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری ناظر بر عملکرد شرکت های هواپیمایی است و در صورت لزوم می تواند با این شرکت ها برابر مقررات رفتار کند.

مدیر کل فرودگاه های آذربایجان غربی تصریح کرد: نه تنها ادعای وجود نابسامانی در فرودگاه ارومیه به هیچ عنوان صحیح نیست بلکه پرواز ساعت ۶ صبح به تهران و برگشت ساعت ۲۲:۴۰ از این مقصد که یکی از درخواست های همیشگی مسافرین بوده از تاریخ ۲۹ اردیبهشت با ایجاد بیس هواپیمایی آتا در این فرودگاه برقرار شده است.

وی با اشاره به مشکلی که اخیرا با فروش اضافی بلیط برای مسافرین پرواز ارومیه تهران به وجود آمده بود، ابراز داشت: این مشکل به دلیل اختلال در سیستم فروش شرکت هواپیمایی آتا پیش آمده بوده که بلافاصله رفع شد.

پرهیزگار در ادامه با اشاره به آمار پروازهای صورت گرفته در فرودگاه ارومیه گفت: ۸۲ پرواز به طور هفتگی در فرودگاه ارومیه انجام می شود.

مدیر کل فرودگاه های آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۶ تا ۲۰ خرداد ماه جاری ۷۳هزار و ۹۳۰ مسافر داخلی و ۱۷هزار و ۹۶۳ مسافر خارجی در فرودگاه ارومیه جابجا شده است.

انتهای پیام/