مسیحیان شهروندان درجه یک جمهوری اسلامی هستند/ دیدار با خانواده شهدا وظیفه مسئولان است

مسیحیان شهروندان درجه یک جمهوری اسلامی هستند/ دیدار با خانواده شهدا وظیفه مسئولان است

همه ساله در شب ۱۱ دی ماه مسیحیان سراسر جهان تحویل سال نو میلادی را جشن گرفته و کریسمس را گرامی می دارند.
در این بین مسیحیان کشورمان نیز با توجه به فضای کاملاً آزاد در برگزاری مراسمات خویش، در کلیساها، سالن های اجتماعات، تالارها و خانه های خود سال نو مسیحی را جشن می گیرند و حتی هموطنان و همشهریان مسلمان آنها نیز از تبریک گویی و عرض مبارک باد غافل نمی شوند و این یکی از برکات نظام و انقلاب اسلامی است که در منطقه ای که در آتش و کینه تفرقه و نفرت می سوزد همدلی و همزبانی بی مثالی که در سطح جهان دیده نمی شود، برقرار است.
شرایط مذکور تداعی گر این موضوع است که مسیحیان کشور همانند مسلمانان در این کشور سهیم بوده و باید گفت از این رو است که در مجلس شورای اسلامی نمایندگان مستقلی برای خود دارند.
با توجه به وجود فضای همدلی و برابری در کشور مسیحیان سرنوشت خود را با سایر هموطنان خود یکی دانسته و خود را بیگانه نمی دانند و حتی بر این اساس در سالهای دفاع مقدس در حراست از کشور شهدایی تقدیم ایران و انقلاب اسلامی کرده اند.
رهبر معظم انقلاب همه ساله در ایام کریسمس به دیدار یکی از خانواده های شهدای مسیحی رفته از آنها دلجویی و عید و سال نوی مسیحی را به آنها تبریک می گوید تا هم این پیام را به جهانیان مخابره کند که در نظامی اسلامی مسیحیان تاچقدر آزاد هستند و ارزش دارند که ولی امر مسلمین جهان برای دیدار با آنها به منزلشان می رود و هم به مسیحیان داخلی این را می رسانند که شهدایی که در راه انقلاب تقدیم کرده اند تفاوتی با شهدای مسلمانان ندارند و هدف هردوی آنها یکی بوده است و آن دفاع از حق و مبارزه با باطل.
بر طبق این سنت در استان آذربایجان غربی با توجه به وجود جمعیت چندهزارنفری مسیحیان و وجود شهیدانی از این اقلیت، مسئولان سعی داشته و می کوشند که از خانواده های شهدای مسیحی دلجویی کرده و به دیدار آنها بروند تا بگویند فراموش نشده اند و رشادت های مسیحیان در مقابله با دشمنان از یادها نخواهد رفت، از این رو فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی عصر روز گذشته برای دیدار با خانواده یکی از همین شهدای مسیحی استان به منزلشان رفته و با همسر شهید عیوضی دیدار کرد.
نقش بی بدیل شهدا در ایجاد امنیت و آرامش کشور
سردار عابدین خرّم را که جمعی از مسئولان سپاه شهدا آذربایجان غربی همراهی می کردند در دیدار با همسر شهید عیوضی و در منزل وی گفت: مسیحیان کشورمان همانند دیگر شهروندان از حقوقی مساوی برخوردار و شهروند درجه یک محسوب شده و در نظام اسلامی هیچ تفاوت و تبعیضی در مورد این طیف دیده نمی شود.
وی با قدردانی وضرورت ارج نهادن به خون تمامی شهدا و شهدای مسیحی افزود: ان شاء الله مسیحیان کشور همیشه در زیر سایه پرچم اسلام در امنیت و آرامش زندگی کرده و در پشتیبانی از انقلاب اسلامی ثابت قدم باشند.
فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی ادامه داد: سرکشی و دیدار از خانواده های شهدا از وظایف مسئولان است و در این ایام بر خود وظیفه می دانیم که خانواده شهدای مسیحی را یاد کنیم و با قدردانی از خانواده های آنان تقدیری از رشادت های شهدای مسیحی داشته باشیم.
خرّم یادآور شد: امنیت، آرامش و اقتدار امروزی ما در سایه ایثارگری ها و از جان گذشتگی های شهدایی است که عاشقانه برای حفظ انقلاب اسلامی و خاک کشورمان خون خود را نثار نهال نوپای انقلاب کردند.
وی خاطرنشان کرد: در امنیت و آرامش کنونی کشور شهدا نقش بی بدیلی دارند و در این بین شهدای مسیحی نیز جایگاه خاص خود را دارند.
مسیحیان از حقوق شهروندی برابری برخوردارند
مریم عیوضی نیز در این دیدار با تشکر از حضور سردار خرّم و هیئت همراه در منزل خویش اظهار کرد: تنها امیدمان بعد از خداوند به مسئولانی مانند شماست که ما را از یاد نبرده اید و سر می زنید و در این شرایط است که شاد شده و می فهمیم که پشتیبانی داریم.
وی یادآور شد: خداوند پرچم اسلام را از سرمان کم نکند که امنیت و آرامشی را که داریم از آن بوده و دعا می کنیم انقلاب اسلامی نیز همیشه پاینده باشد.
همسر شهید عیوضی گفت: در جمهوری اسلامی ایران تفاوتی بین شهروندان مسیحی و مسلمان وجود نداشته و ما بسیار خوشحالیم که حقوق شهروندی و انسانی مشابه دیگر هموطنانمان داریم. در پایان این دیدار با اهدا لوحی از خانواده شهید عیوضی تقدیر و قدردانی شد.
شهید عیوضی از مسیحیان آشوری و متولد روستای علی آباد محال باراندوزچای ارومیه در ۴۳ سالگی و در بهمن ماه سال ۶۵ بر اثر اصابت ترکش حاصل از بمباران جنگنده های بعثی در ارومیه به شهادت رسیده است.